Õppekorraldus

1. Täienduskoolituse õppekorralduse alused

Täienduskoolituse õppekorralduse alused on koostatud vastavuses Täiskasvanute koolituse seadusega.

  • Koolitused toimuvad koolitusasutuse poolt avaldatud ajakava alusel.

  • Koolitusele registreerimine toimub kirjalikult e-posti teel või läbi kodulehe vormi.

  • Koolitusele võetakse vastu kõik huvilised, kelle tervislik seisund ja eelnev kogemus võimaldavad koolituse läbimist. Vajadusel rakendame erilahendusi erivajadustega õppijatele.

  • Koolitusgruppide suurus on piiratud, et tagada individuaalne lähenemine ja kvaliteetne õppeprotsess.

  • Koolituse katkestamisel õppemaksu ei tagastata, välja arvatud juhul, kui koolitus jääb ära koolitusasutusest tulenevatel põhjustel.

  • Õppemaks tasutakse arve alusel enne koolituse algust või koolitusasutuse poolt määratud tähtajaks.

  • Koolituse lõppedes väljastatakse õppijale vastavalt osalemisele ja õpiväljundite saavutamisele tõend või tunnistus.


2. Täienduskoolitusasutuse tegevuse kvaliteedi tagamise alused

Koolitusasutus tagab õppe kvaliteedi järgmiste põhimõtete kaudu:

  • Koolitused põhinevad selgelt sõnastatud õppekavadel, mis on õpiväljundipõhised ja vastavad täiskasvanud õppijate vajadustele.

  • Koolitajad on oma valdkonna kvalifitseeritud spetsialistid, kellel on nii erialane ettevalmistus kui ka praktiline kogemus.

  • Koolituste ettevalmistamisel ja läbiviimisel lähtume täiskasvanuõppe põhimõtetest: õppijakesksus, praktilisus ja individuaalne tugi.

  • Tagasisidet kogutakse igalt koolituselt kirjalikult või suuliselt ning seda kasutatakse koolituste sisu, metoodika ja korralduse parendamiseks.

  • Koolituse korraldust ja tulemusi vaadatakse regulaarselt üle, et tagada vastavus seadusandlikele nõuetele ja õppijate ootustele.

3. Õpiväljundipõhised õppekavad

Iga koolituse kohta on koostatud eraldi õppekava, mis sisaldab järgmisi elemente:

  • Õppekava nimetus

  • Õppekava rühm vastavalt Eesti Hariduse Infosüsteemi klassifikatsioonile

  • Õpiväljundid – mida õppija koolituse tulemusena teab, oskab või väärtustab

  • Õppekava sisu – teemade loetelu ja põhilised käsitletavad alateemad

  • Õppemeetodid – loeng, arutelu, praktiline töö, harjutused jms

  • Õppekeskkond ja vahendid – koolitusruumid, õppevahendid, veebikeskkonnad

  • Õppija hindamise põhimõtted – kas hinnatakse osalemist, praktiliste ülesannete täitmist või lõputesti

  • Koolituse maht akadeemilistes tundides ja jaotus kontakt- ja iseseisva töö vahel

  • Õppe lõpetamise tingimused – tunnistuse või tõendi väljastamise kord

  • Õppe alustamise tingimused – eeltingimused, kui neid on

  • Õppekava koostamise alus – miks see koolitus on loodud ja kellele suunatud

Tiina Kukk – koolitaja 

Tiina Kukk on kutsetunnistusega lastemassaažiterapeut (tase 6), massöör (tase 5). Ta on töötanud refleksoloogi ja massöörina alates 2006. aastast, omades pikaajalist kogemust laste, perede ja täiskasvanute toetamisel puudutusteraapia ja refleksoloogia kaudu.

Tema spetsialiseerumine on refleksoloogia ja lastemassaažiteraapia, mille alal ta on loonud oma metoodika ning avaldanud  raamatu. Ta on töötanud koolitajana Tartu Rahvaülikoolis aastatel 2009–2022, kus viis läbi mitmekülgseid tervise- ja heaolukoolitusi. Alates 2022. aastast tegutseb ta iseseisva koolitajana, pakkudes täienduskoolitusi refleksoloogia ja puudutusteraapia valdkonnas.

Tiina Kuke koolitusi iseloomustab õppijakeskne lähenemine, süsteemne ülesehitus ning  teooria sidumine praktiliste oskustega. Tema töö keskmes on inimese terviklik käsitlus – keha, meele ja arengu tasakaalustatud toetamine.